zondag 2 april seizoensopening

Zondag 2 april 2023 zal om 13:00 uur de officiële opening van de jaarlijkse Seizoensopening plaatsvinden. We zijn de hele dag open van 11:00 – 17.00 uur.

In het dertigste jaar van het bestaan van het Brabants Museum Oud-Oosterhout is het thema van de opening: Oude Ambachten en Kunst in de tuin

Het belooft een gevarieerd programma te worden met onder andere koor Chapeau en een dansgroep Happy Days. Daarnaast zijn er verschillende oude ambachten op het museumterrein zoals Touwslager, Mandenmaker, Smid, Houtdraaien, Spinnen, Palingrokerij en Damast. Daarnaast is onze drukkerij ook in bedrijf. In de tuin exposeert Bert Goossens, een Oosterhouts kunstenaar, diverse kunstwerken.

De officiële opening wordt verricht door een eerste penseelstreek op een groot schilderij te plaatsen. Daarna is er ruimschoots gelegenheid om alle activiteiten te bezichtigen. Zo zal bij de touwslager door de kinderen zelf een springtouw gemaakt kunnen worden. Ook de Smid is met zijn smederij in bedrijf.

In samenwerking met de 50-jarige Heemkundekring is in het binnenmuseum een kleine expositie ingericht met als onderwerp “Boeren toen en nu”.

De entree voor deze dag is € 5,00 voor volwassen en € 4,00 voor kinderen van 4 t/m 12 jaar. Met museumkaart gratis.

Meepraten?
Draag gerust bij!